تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی

تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی یکی از نیازهای اصلی ساختمان هایی است که در تاسیسات خود از پمپ ها جهت تامین فشار آب خود استفاده کرده اند.

با استفاده از این سیستم نظارت دقیقی بر عملکرد پمپ ها انجام می شود. در نتیجه تثبیت فشار آب مصرفی، افزایش راندمان و طول عمر پمپ ها و اتصالات را خواهیم داشت. همچنین جلوگیری از حادثه هایی مثل ترکیدگی لوله ها و سایر تجهیزات با اجرای این سیستم صورت می گیرد. حجم کوچک تابلو برق و تعمیر و نگهداری آسان هم از دیگر مزایای استفاده از کنترلر بوستر پمپ می باشد.

تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی

قابلیت های تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی

  • قابلیت نصب بر روی بوسترپمپ هایی با حداکثر 6 پمپ
  • کنترل سطح آب مخزن اصلی
  • کنترل فاز داخلی برای جلوگیری از سوختن پمپ ها در مقابل دو فاز شدن
  • امکان سفارش تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت و دور متغیر
  • تشخیص پمپ معیوب، خارج کردن از مدار و اعلام خرابی آن
  • امکان استفاده با برق تکفاز و سه فاز
  • امکان نصب پرشر سویچ و پرشر ترانسمیتر
  • دارا بودن آلارم برای مطلع کردن تعمیر کار
  • کنترل PID برای تابلوهای دور متغیر
  • قابلیت اتصال به سیستم هوشمند ساختمان
  • کاهش برق مصرفی به علت داشتن حالت Sleep : در مواقعی که فشار آب خوب است و عملا به روشن کردن پمپ ها نیازی نیست، سیستم وارد این فاز می شود.
atech logo png
delta-main-page
اتوماسیون سانیو

تجهیزات بکار رفته در تابلو

در تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی ساختمان به طور رایج از مرغوب ترین تجهیزات اتوماسیون استفاده می شود. مثلا اینورترها (درایوهای AC) از برندهای اینورتر سانیو و دلتا بسته به نیاز و نظر کارفرما نصب می گردند.

کنترلر بوسترپمپ ATech که برد کنترل اصلی تابلو است و دارای 3 سال گارانتی می باشد. این تجهیز باکیفیت ایرانی قادر به رقابت با سایر برندهای خارجی است. با داشتن ویژگی های منحصر به فرد جایگزین مناسبی برای PLC و HMI در تابلوهای کنترل بوستر پمپ می باشد. برای مشاهده جزییات و نحوه نصب و راه اندازی این تجهیز به مقاله کنترلر بوستر پمپ ایتک مراجعه کنید.

تجهیزات دیگر مثل فیوزها، کنتاکتورها و بیمتال ها از برند های کره ای مانند هیوندای انتخاب شده اند.

 نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی توسط پرسنل مجرب سورنا بصورت رایگان در تهران و با اندک هزینه در شهرستان ها انجام می شود. نحوه کار به این صورت است که ابتدا تابلو با توجه به نیاز کارفرما تولید و تست می شود. سپس سیستم پس از انجام سیم بندی ها و تنظیمات تحویل مشتریان گرامی خواهد شد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

تابلو برق بوسترپمپ سورنا دارای یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشد. بنابراین همواره رضایت خاطر مشتریان عزیز را فراهم کرده است. در شکل زیر می توانید نمونه ای از این تابلو ساخت گروه مهندسی سورنا را مشاهده نمایید.

سوالات متداول

آیا تابلو برق بوستر پمپ برای پمپ های تک فاز هم کاربرد دارد؟

بله. تابلو برق بوستر پمپ را می توان بر روی پمپ های تک فاز و سه فاز نصب نمود. همچنین در صورتی که برق ساختمان تکفاز و پمپ ها سه فاز باشند باز هم امکان راه اندازی پمپ ها وجود دارد.

در صورت استفاده از سنسور فشار آیا نیاز به منبع تغذیه جداگانه داریم؟

خیر. کنترلر بوستر پمپ ATech دارای یک خروجی 24 ولت مستقیم با توان 100 میلی آمپر است. این خروجی جهت راه اندازی سنسور فشار مورد استفاده قرار می گیرد.

تنظیم دقیق فشار در تابلو برق بوستر پمپ به چه صورت است؟

با استفاده از قابلیت PID می توانیم فشار آب را به صورت دقیق به طور مثال بر روی 6 بار حفظ کنیم. بدون داشتن کوچک ترین نوسان این کار امکانپذیر خواهد بود.

در صورت معیوب شدن یک پمپ عملکرد سیستم به چه صورت خواهد بود؟

این سیستم قابلیت تشخیص پمپ معیوب را دارد. و با شناسایی آن پمپ معیوب را از مدار خارج کرده و با یک پمپ سالم جایگزین می کند.

در زمان تعمیر و نگه داری آیا امکان کنترل سیستم به صورت دستی مقدور است؟

بله می توان با ورود به منوی دستی تمام پمپ ها را به صورت مجزا خاموش و روشن کرد.

برای جلوگیری از اصطهلاک پمپ ها چه تدبیری اندیشیده شده است؟

این سیستم قابلیت چنج دارد. به این صورت که نسبت به زمان و یا هر بار خاموش و روشن شدن پمپ ها این عمل اتفاق می افتد.