بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر و مزایای آن 

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر نسبت به مدل های ثابت دارای مزایایی هستند مانند افزایش عمر تاسیسات و کاهش مصرف انرژی که امروزه بسیار مورد توجه هستش .

در جوامع امروزی بسیاری از ساختمان های بزرگ و تجاری نیاز به استفاده از بوستر پمپ دارند تا بتوانند آب با فشار مناسب را به نقاط مختلف ساختمان برسانند .

در بوستر پمپ های دور ثابت یا پمپ خاموش است یا روشن ، زمانی که روشن است با اینکه مقدار کمی افت فشار در ساختمان وجود دارد ولی پمپ در حداکثر توان خود کار می کند و این یعنی افزایش مصرف انرژی و هدر رفت آن .

بوستر پمپ دور متغیر

معایب بوستر پمپ های دور ثابت چیست ؟

بوستر پمپ های دور ثابت انرژی زیادی مصرف می کنند چون موتورها همیشه در حالت بار کامل کار می کنند . به تاسیسات آسیب وارد می شود چون فشاری بیش از حد نیاز سیستم توسط پمپ تولید می شود . به دلیل روشن و خاموش شدن پمپ ها مکرر فشار آب خروجی از شیر کم و زیاد می شود که زیاد خوشایند نیست .

بهترین راه کار برای برطرف کردن معایب فوق چیست ؟

برای بالا بردن بهره وری سیستم آبرسانی بهترین راه جایگزینی بوستر پمپ های دور متغیر با دور ثابت هستش . بوستر پمپ دور متغیر دقیقا به میزان افت فشار ، فشار خط را افزایش می دهد . انرژی مصرفی کاهش پیدا می کند که روی قبض برق کاملا مشهود است .

آیا تغییر بوستر پمپ دور ثابت با دور متغیر کار پیچیده ایست ؟

خیر . گروه مهندسی سورنا با آماده کردن تابلوی برق و کنترل بوستر پمپ دور متغیر در محل کارگاه خود پروسه تغییر سیستم را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد . طبق هماهنگی با مدیریت ساختمان تابلو به محل نصب منتقل شده و به سرعت عملیات نصب و راه اندازی سیستم کنترل انجام می شود .

در تابلوی کنترل بوستر پمپ دور متغیر ساخت سورنا از چه تجهیزات و برندهایی استفاده می شود ؟

در تابلوهای ما از کنترلر بوستر پمپ ATECH استفاده می شود . این کنترلر قابلیت کنترل 4 پمپ بصورت دور متغیر تنها با یک درایو را دارد .

داخل کنترلر بوستر پمپ ATECH کنترل فاز و کنترل سطح قرارداده شده در نتیجه تعداد قطعات داخل تابلو کاهش پیدا می کند . برای دانلود کاتالوگ اینجا کلیک کنید

اینورترهایی که برای کنترل دور الکتروپمپ ها مورد استفاده قرار میگیره برند LITEON ساخت کشور تایوان هستش و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخورداره .

این اینورتر ها در مدل های تکفاز و سه فاز موجود هستند و در ساختمان هایی که برق سه فاز ندارند هم می توان بوستر پمپ سه فاز نصب کرد .

برخی محصولات مورد استفاده در بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

کنتاکتور و بی متال (2)

تابلو کنترل اتوماتیک پمپ (1)

کنترلر بوستر پمپ (1)

دیدگاهتان را بنویسید