اتوماسیون دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف

اتوماسیون دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف شامل چه مواردی است؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است با اصول کاری خط تولید ظروف یکبار مصرف آشنا شویم. امروزه به دنبال افزایش جمعیت افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف را شاهد هستیم . همانطور که می دانید این ظروف برای مصارف عمومی و بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که این ظروف غالبا نازک بوده و وزن کمی دارند تولید آنها بسیار مقرون به صرفه است.

خط تولید

برای تولید این ظروف ابتدا توسط یک دستگاه اکسترودر رول پلاستیکی یا آلومینیومی به شکل یک ورق درمی آید. این ورق با عرض و ضخامت مشخص تولید می شود. سپس ورق در دستگاه ترموفرمینگ قالب گیری و پرس می شود. در تمامی مراحل یاد شده در کنار مکانیک دستگاه باید از سیستم کنترلی هم بهره برد. سیستم کنترلی مجهز به PLC و HMI قابلیت کنترل مراحل تولید را خواهد داشت.

نقش سیستم کنترل در اتوماسیون دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف چیست؟

ساخت تابلوهای برق و اجرای چنین دستگاهی نیاز به تجربه دارد. در این راستا گروه مهندسی سورنا می تواند پاسخگوی نیازهای شما مشتریان عزیز باشد. ما با استفاده از دانش تخصصی خود بهترین منطق کنترلی را جهت استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت خط تولید ارائه می دهیم. آنچه در ویدئو زیر مشاهده می کنید یکی از پروژه های اتوماسیون ماشین تولید ظروف یکبار مصرف اجرایی توسط ما می باشد.

در این سیستم برای اجرای هرچه بهتر منطق کنترلی مورد نیاز کارفرما از تجهیزات دلتا به شرح زیر استفاده شده است: سروو موتور دلتا سری B2 توان یک کیلو وات ، پی ال سی دلتا مدل DVP-12SA211T و اچ ام آی دلتا کد DOP-B10S411 .

می توانید ویدیوهای مشابه را در کانال آپارات سورنا مشاهده کنید

سیستم کشش رول آلومینیوم دستگاه

برای اینکه آلومینیوم مورد نیاز ظرف یکبار مصرف رو جهت تولید، داخل دستگاه تغذیه کنیم از یک سروو موتور دلتا با توان 1 کیلووات 2000 دور استفاده کردیم و توسط یک گیربکس به تیوب کشش متصل کردیم . ظروف یکبار مصرف در ابعاد مختلفی تولید می شوند و در واقع طول ظروف متفاوت هستش ، اپراتور به راحتی از روی HMI دستگاه می تونه اندازه ظرفی که قراره تولید بشه رو تغییر بده .